Friday 10 January 2014

Jauh Perjalanan, Luas Pemandangan :)

Alhamdulillah, once again diberi kesempatan oleh-Nya untuk update entry baru. Kononnya tak nak update entry baru selagi tak habis final exam kan. Alang-alang ada masa dan terlampau excited nak cerita, lebih baik update entry kan. Study memang study tapi tak boleh la stress-stress kan. Rest kejap dan update entry baru. Yeah!!

Berceloteh panjang la pulak kan. Entry kali ini Bella nak cerita pengalaman yang sangat best which is pengalaman jenjalan bersama-sama Melly dan Sha di sekitar kawasan Georgetown, Pulau Pinang. Even kitorang bertiga ja tapi ini lah pengalaman yang sangat best! Seriously! Tak tipu! Kan tinggal kami 3 ja yang tak habis-habis exam, yang lain dah sedap tidur kat rumah. *Jelous!!!* Kami pun buat la keputusan untuk pergi jenjalan, boring sangat asyik mengadap buku je. Nak la jugak hilangkan stress yang ada kan. Punya la google bagai yang cari tempat yang best dan mudah kitorang nak pergi. Biasa la, sesama takde kenderaan nak bergerak, harap Rapid ja. Almaklum la, nama pun student kan. So, setelah google bagai kitorang pun buat keputusan  untuk round sekitar Padang Kota Lama. Dan yang selebihnya ikut kaki kami melangkah la nak ke mana. Mula-mula, kitorang ingat nak pergi try "Laksa Janggus" kat Balik Pulau. Setelah digoogle rasa jauh la pulak kan. Dah la tak tau tempat yang sebenarnya kat mana kedai tu berada. Itu lah sebabnya kami tukar plan pergi ke tempat lain.

Tepat pukul 10 pagi, kitorang bergerak la daripada desasiswa untuk pergi ke tempat yang kitorang dah plan. Seriously rasa excited sangat tau even ini bukan percutian bersama family. Kami 3 orang ja yang pergi. Pengalaman yang sangat awesome la!! Ok la, Bella akan cerita dari satu tempat ke tempat yang kitorang dah pergi plus gambar-gambar untuk tatapan korang semua. Enjoy!! :)

Padang Kota Lama

Tempat pertama yang kitorang pergi ialah Padang Kota Lama. Kitorang jalan kaki je daripada stesen bas rapid jetty tu. Tough kan kitorang?? *Perasan je lebih!!* Kat sini kitorang pergi ke tempat bersejarah "Font Cornwallis". Dekat sini pun best tau. Macam-macam benda sejarah ada. Meriam yang pelbagai, rumah api, replika-replika dan macam-macam lagi la. Korang memang wajib pergi tau. Masuk pun murah je, RM2 untuk dewasa, RM1 untuk kanak-kanak. Jemput tengok gambar-gambar Bella dan kawan-kawan. :)

 Ini sebelum masuk, banyak betul burung merpati. Dah angan-angan macam kat London dah. Hehehe :)


 Sha dah excited dapat bergambar dengan burung-burung  tu.


 Lihat la betapa excitednya Bella dapat jenjalan. :D


 Sebelum masuk pun sempat lagi kitorang berposing kat pintu gerbang ni. Bahagia la katakan. :)

 Again, my excited face!!


 And again.. :)


 Masuk je terus bergambar.
Kanak-kanak ribena betul. hehe






 Melly and me. :)


Sha dan Melly


 Bella dan Melly bersama-sama meriam. :)


Bella dan Sha :)


 Melly khusyuk membaca info, Bella sibuk je nak berposing. Aiyooo!!


 Cubaan mengangkat moto yang besar. Kahkah!


 Tinggalan sejarah.


 Tokoh-tokoh sejarah.


 Mereka sedang cuba menanam padi. 


 Betul ke cara tampi padi macam Bella buat tu?? hehe :P


 Sha di tepi tingkap. :)




Penjaraaa!!




 Buat-buat sampai, padahal kurang ketinggian.


And..we :)

Sekitar tepi laut Padang Kota.

Kawasan laut yang sangat best. Anginnya yang bertiup sehingga membuatkan Bella rasa spechless. 



 It's me!!


 Melly :)


 Shahira :)





Jenjalan ikut kaki melangkah.

Masa ini la kitorang jumpa banyak tempat yang bangunannya macam dah kat luar negara. Memang dah berangan dok merata negara. Tak nak cakap banyak. Just nak tunjuk gambar. Mohon korang jelous! 















  






















Art street :)




Masjid Kapitan Keling.

Best sangat masjid ni tau. Duduk dalam tu macam tak nak keluar dah. Rasa tenang je. Kitorang break for Zuhur here. :)








That's all from Bella. Nanti Bella update entry baru lagi. Ini je masa yang terluang buat masa sekarang. Tolong doakan Bella dapat jawab final exam dengan baik dan dapat result yang insyaAllah gempak nanti. Love you! XOXO :)

No comments:

Post a Comment