Sunday 30 March 2014

Wawasan Desa 2.0 :)

Alhamdulillah, masih diberi peluang dan kesempatan untuk terus menjadi hamba Allah di atas muka bumi ini. Sedaya upaya diri ini mencari ruang untuk update segala entry baru sebab tak nak basi. Sebenarnya, sepanjang minggu ini Bella busy yang amat sangat. Hari ini ja rasa macam free sikit padahal kerja bertimbun. Dengan assignmentnya, test before mid sem break. Letih sangat rasa tapi cuba gagahkan diri ini sentiasa menjadi kuat.

Ok, entry kali ini Bella nak cerita pasal program yang Bella join kelmarin. Daripada pagi hingga petang. Bella join program Wawasan Desa 2.0 under Rakan Muda USM kat Kampung Semilang, Juru, Pulau Pinang. Ini kiranya program lanjutan daripada program anak angkat yang dah pernah diorang buat sem lepas. Bella tak join pun yang first tu. Yang ini pun sebab ada kawan yang ajak join, dia jadi pengarah projek untuk program ini. Bella pun dengan senang hati menerima lah pelawaan dia. Memang best buat khidmat masyarakat ini. Bella suka sangat. :D

Sampai je kat sana, semua peserta dibahagikan kepada dua kumpulan besar. Satu kumpulan kena gotong-royong dengan penduduk kampung, kumpulan Bella pula kena handle kanak-kanak. Kena buat program dengan kanak-kanak la kiranya. Memang letih sangat melayan kerenah kanak-kanak ini, rasa sehinggan ke hari ini. Memikirkan diri ini akan menjadi seorang guru, terpaksa kuatkan juga diri ini walaupun ada juga kerenah diorang yang buat Bella rasa geram, nak marah, semuanya lah. tapi budak-budak kan. Sabar je lah semampunya. Macam-macam aktiviti kitorang buat dengan kanak-kanak. Mewarna, main pelbagai jenis tepuk, motivation talk, explore race dan macam-macam lagi lah. Semua aktiviti memang best tau! Jom lah, layan gambar dulu. :)



The kids :)













The kids and fasi-fasi. :)





Bella & Eda :) 


Sha, Ikah & Melly :) 


Me, myself :)


Bella & cikgu garang, Khairul Anwar.
Nampak sangat muka awak tu stress, Khairul. 
Kitorang handle check point #TelefonBuruk
Macam-macam dah budak-budak ni sebut.
No pain, no gain dah jadi ilmu adalah kehidupan.
Ilmu penyuluh kehidupan jadi ilmu pemudi bangsa.


Selfie everywhere!!
Thanks to Khairul & Hazeeman for the pictures.
Bella guna gambar daripada korang ok, nak letak dalam blog.
Nak jadikan kenangan. :)







Lots of love from us!! :)

That's all from Bella. Thanks for everything. Love you all. XOXO :)

No comments:

Post a Comment